Saturday, December 13, 2008

Hari Pertama Bergelar Pelajar OUM

Hari ini bersamaan dengan 13 Disember 2008 aku telah mengikuti tutorial pertama sebagai seorang pelajar OUM Kohot 5 (September 2008 Intake) berpusat di Institut Perguruan Teknik, KL. Kami seramai 400 lebih (tak ingat jumlah sebenar) dibahagikan kepada beberapa kumpulan dengan setiap kumpulan terdiri daripada lebih kurang 30 orang.

Semester ini kursus kami adalah Etika Profesional dan Teknologi Maklumat dan Komunikasi. Aku berjumpa semula dengan mentorku semasa KSPK 2007. Tidak aku nafikan, TMK (ICT) merupakan satu bidang yang amat mencabar bagi diriku kerana daripada seorang individu yang buta IT kepada celik IT. Walaupun aku telah mengikuti KSPK setahun dalam IT namun aku masih perlu meningkatkan ilmu IT.

Bagi semester pendek ini, kami perlu menghadiri kelas pada tiga Sabtu berturut-turut dan menduduki exam pada 10 Januari 2009.

No comments: